poniedziałek, 29 kwietnia 2013

CIEKAWE ZNALEZISKO =D



Witam...

Na rosyjskie fora często zaglądam w poszukiwaniu ciekawostek o naszym wspólnym modelu.
I ostatnio natknąłem się na zdjęcia naszego modelu Warszawa M-20 w całości a także jak wygląda deska rozdzielcza, kanapa przednia wraz z kawałkiem drzwi od środka.





czwartek, 25 kwietnia 2013

WARSZAWA M-20 - SILNIK (PODSUMOWANIE)



Witam...

"SERCE" naszej Warszawy M-20 chyba ukończone ! =D
Jak patrze na rozkład części ( dostępne na blogu tutaj: http://warszawam-20.blogspot.com/2013/01/rozkad-czesci-modelu.html ) to chyba koniec budowy silnika. Bo reszta części silnika to tylko podłączenie do podwozia no i ewentualnie jakieś przewody.

Ale wracając do podsumowania na temat silnika to wyglądają tak:

Silnik budowaliśmy przez 6 numerów: 9, 10, 11, 12, 13, 14.

Silnik składa się z 45 części. ( średnia na numer to 7,5 części )

W tych 45 częściach występują:
- plastikowe części 34
- metalowe części 6
- plastikowo/gumowe 3
- gumowe 1
- metalowo/gumowe 1

Silnik skręcony jest 28 śrubkami.

Silnik waży: 300g.

Więcej informacji na blogu odnośnie silnika wkrótce...zapraszam od zaglądania...bo teraz zajmę się mało ciekawymi częściami modelu Warszawy M-20...4 tygodnie/numery nudy =/

Pozdrawiam budowniczych Warszawy =)

środa, 24 kwietnia 2013

!!! WAŻNE INFO DLA KUPUJĄCYCH WARSZAWĘ M-20 W KIOSKACH !!!


Witam...

Chciałem przekazać że numer 15 Warszawy M-20 nie wyjdzie w kioskach, empikach itd. jak zwykle w środę ale w czwartek, 2 maja. Wszystko skomplikowało święto pracy, 1 maja, dzień wolny od pracy.

Informacja ta jest pewna ponieważ jest potwierdzona przez Deagostini.


NUMER 14 - VI ETAP BUDOWY SILNIKA

Widok silnika po VI etapie budowy_1
Widok silnika po VI etapie budowy_2
Widok silnika po VI etapie budowy_3
Widok silnika po VI etapie budowy_4
Widok silnika po VI etapie budowy_5
Widok silnika po VI etapie budowy_6
Widok silnika po VI etapie budowy_7
Piasta koła pasowego wentylatora chłodnica zamocowana do bloku silnika, zaś do niej przyczepiony wspornik prądnicy.
Pokrywa rozrządu przykręcona razem z kołem pasowym wału korbowego do bloku silnika.
Koło pasowe wentylatora chłodnicy do bloku silnika.
Założony pasek klinowy na koła pasowe.
Przyczepiony wentylator chłodnicy na górnym kole pasowym.

Witam...

W numerze zająłem się przodem silnika. Głównym bohaterem są koła pasowe na które zakłada się pasek klinowy. Zaś na koniec zamocować trzeba wentylator chłodnicy dzięki czemu silnik Warszawy M-20 wygląda bardzo dostojnie.
W najbliższych numerach będą przednie fartuchy błotników a także chłodnica więc to już chyba koniec budowy samego silnika. Szkoda.... =(

Klej znowu był potrzebny przy budowie. =)



Przypominam że instrukcję montażu numeru 14 znajdziecie tutaj: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/14.pdf


WAŻNE INFO: Numer 15 pojawi się w kioskach dopiero 2 maja w czwartek !!! !!! !!! 






NOWY 14 - OPIS


Numer 14 zawiera wentylator chłodnicy, pokrywę rozrządu, piastę koła pasowego wentylatora chłodnicy, wspornik prądnicy, koło pasowe wału korbowego, śrubę koła pasowego wału korbowego, pasek klinowy, śrubki.

Części plastikowe: wentylator chłodnicy, pokrywa rozrządu, piasta koła pasowego wentylatora chłodnicy, wspornik prądnicy, koło pasowe wału korbowego, śruba koła pasowego wału korbowego
Części gumowe: pasek klinowy

Części były znowu w świetnym stanie w tym numerze. =)

środa, 17 kwietnia 2013

NUMER 13 - V ETAP BUDOWY SILNIKA

Widok silnika po V etapie budowy_1

Widok silnika po V etapie budowy_2
Widok silnika po V etapie budowy_3


Przedni przegub wału napędowego z zamontowanym kołnierzem wsunięty do bloku silnika
Obudowa sprzęgła i skrzyni biegów przykręcona do bloku silnika

Tłumik szmerów ssania umieszczony na wsporniku

Cały filtr powietrza przykręcony do wspornika który wystaje w tłumiku

W numerze 13 zamykamy do końca silnik obudową sprzęgła i skrzyni biegów. Montujemy przegub przedni wału napędowego. Do wspornika przykręcamy tłumik szmerów ssania zaś na nim filtr powietrza zaś do nich lepiej przykleić po jednej nakrętce motylkowej.

Numer 13 okazał się nie pechowy ponieważ części były na serio w stanie idealnym, co mnie mile zaskoczyło. Numer 14 będzie (chyba) kończył zabawę z budową samego silnika. Oczywiście będzie jeszcze jego montaż w samej Warszawie gdzie "serce" będziemy musieli podłączyć do "ciała" aby zadziałało. =)

I znowu klej był potrzebny przy modelu do składania =p

Przypominam że instrukcję montażu numeru 13 znajdziecie tutaj: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/13.pdf

Już za tydzień, w środę, 24 kwietnia pojawi się w kioskach 14 numer. =)







NUMER 13 - OPIS


Numer 13 zawiera obudowę sprzęgła i skrzyni biegów, przegub przedni wału napędowego, kołnierz skrzyni biegów, część dolna i górna tłumika szmerów ssania, pokrywa filtra powietrza, obudowa filtra powietrza, nakrętka motylkowa (2 sztuki), śrubki.

Części metalowe: obudowa sprzęgła i skrzyni biegów, przegub przedni wału napędowego
Części plastikowe: kołnierz skrzyni biegów, część dolna i górna tłumika szmerów ssania, pokrywa filtra powietrza, obudowa filtra powietrza, nakrętka motylkowa

Części były w świetnym stanie w tym wydaniu. =D


środa, 10 kwietnia 2013

NUMER 12 - IV ETAP BUDOWY SILNIKA

Widok silnika po IV etapie budowy_1

Widok silnika po IV etapie budowy_2

Głowica silnika z króćcem płaszcza wodnego

Przewody paliwowe zamocowane do głowicy silnika

Głowica silnika przytwierdzona do bloku silnika

Przewód paliwowy w gnieździe aparatu zapłonowego

Witam...

Na początku chciałem przeprosić za brak filmiku na youtube z pierwszych trzech etapów budowy silnika ale poczułem wiosnę i nie siedziałem w domu i przez to brakowało mi czasu na stworzenie filmiku. Obiecuje że poprawię się =p

W numerze 12 dostajemy głowice silnika na którą mocujemy króciec płaszcza wodnego, przewody zapłonowe ze świecami a także podstawę filtra powietrza. Całość przykręcamy do głowicy. Gniazdo przewodów mocujemy na aparacie zapłonowym. Na koniec przeciągamy przewód paliwowy między gaźnikiem a aparatem zapłonowym.

Po raz kolejny trzeba było użyć kleju !

Przypominam że instrukcję montażu numeru 12 znajdziecie tutaj: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/12.pdf

Już za tydzień w środę, 17 kwietnia pojawi się w kioskach 13 numer (mam nadzieje że nie pechowy =p ) 

NUMER 12 - OPIS


Numer 12 zawiera głowice silnika, króciec płaszcza wodnego, podstawę filtra powietrza, przewody zapłonowe ze świecami, przewód zapłonowy, śrubki a także dostajemy już trzecie narzędzie tym razem jest to pęseta. 

Części metalowe: głowica silnika, podstawa filtra powietrza.
Części plastikowe: króciec filtra powietrza
Części gumowe: przewody zapłonowe ze świecami, przewód paliwowy

W tym numerze części były w zadowalającym stanie.


piątek, 5 kwietnia 2013

INSTRUKCJE MONTAŻU NUMERY 15-18

(Źródło:http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/18.pdf)


Witam...

Na stronie deagostini pojawiły się instrukcje montażu od 15 do 18 numeru.
LINK DO INSTRUKCJI: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/faq.php
Numer 15: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/15.pdf
Numer 16: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/16.pdf
Numer 17: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/17.pdf
Numer 18: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/18.pdf

Powiem Wam że nic ciekawego przez następne 4 numery to nie zbudujemy =/

Fartuchy lewego i prawego błotnika i troszkę linek no i chłodnica, no nie powala ale cóż jestem wytrwały i czekam na ciekawsze czasy związane z budową naszej Warszawy.
Żałuje strasznie że staje budowa samego silnika. =(

ALE patrząc na zdjęcie rozkładu części z rosyjskiego forum ( http://s019.radikal.ru/i631/1301/e9/6ad43ca78b9f.jpg ) już w 20 numerze będzie podwozie =D

Pozdrawiam =)

środa, 3 kwietnia 2013

NUMER 11 - III ETAP BUDOWY SILNIKA

Widok silnika po III etapie budowy (porównanie do pudełka zapałek)
Rozrusznik
Lewa część bloku silnika z zamontowanym spustem wody, aparatem zapłonowym i rozrusznikiem
Lewa strona bloku silnika przykręcona do miski olejowej_1
Lewa strona bloku silnika przykręcona do miski olejowej_2
Prawa strona bloku silnika przykręcona do miski olejowej a także widać umieszczoną rurę regulatora podciśnienia między aparatem zapłonowym a gaźnikiem.

Witam...

Dzisiaj rozbuduje silnik w bardzo widoczny sposób ponieważ blok silnika scalamy miską olejową. =)
Najpierw budujemy rozrusznik potem do lewej strony bloku silnika przykręcamy rozrusznik, aparat zapłonowy i koniecznie przyklejamy zawór spustowy wody. Lewą i prawą stronę bloku silnika montujemy do miski olejowej a na koniec przyklejamy rurę regulatora podciśnienia pomiędzy aparatem zapłonowym a gaźnikiem.

Wszystko łatwo się budowało tylko trzeba było trochę się pobawić pilnikiem w częściach plastikowych.

I znowu trzeba było użyć kleju bo inaczej części odpadały ale to taki chyba urok deagostini =p

Przypominam że instrukcje montażu numeru 11 znajdziecie tutaj: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/11.pdf

Dzisiaj po południu, postaram się umieścić filmik na youtube jak wygląda silnik po pierwszych trzech etapach budowy. =)

Już za tydzień w środę, 10 kwietnia pojawi się 12 numer.

NUMER 11 - OPIS


Numer 11 zawiera miskę olejową, rozrusznik, tarczę łożyska rozrusznika, głowicę rozrusznika, aparat zapłonowy, rurę regulatora podciśnienia, zawór spustowy wody, śrubki.

Miska olejowa jest metalowa zaś reszta części jest plastikowa.

Tym razem musiałem się pobawić w piłowanie niektórych elementów plastikowych aby wyglądały porządnie.